- limit pobranych danych - 50GB (chello plus), 25GB
(chello classic), 15GB w przypadku chello light i 7GB (chello easy) - tyle można pobrać
w ciągu jednego miesiąca. Na początku wydaje się to dużo, ale jak się
zacznie pobierać, to nie jest to wystarczająco. Z kolei chello ultra, w którym nie ma limitów, jest niemalże niedostępne.
- ograniczenie do 48kbps - taką prędkość ma łącze chello
po przekroczeniu limitu, czyli 6KB/s. Wydawałoby
się, że jeszcze da się na tym pracować, ale strony się otwierają baardzo wolno,
pocztę chello (czy jakąkolwiek inną) bardzo cięzko jest pobrać, a o ściągnięciu
czegokolwiek przy tej prędkości już nie wspomnę.
- HelpDesk pod numerem 9480 - Tak... tutaj
aby się połączyć z konsultantem, to trzeba mieć bardzo duuużo
cierpliwości. Średnio po mniej więciej 10 minutach jak już się ktoś
zgłosi, to później coś załatwić już troche łatwiej. Pod warunkiem,
że trafi się na osobę znającą problem i chcącą pomóc. Oczywiście zanim
będziesz mógł poczekać na zgłoszenie operatora, posłuchać muzyczki i
inforamcji "że wszystkie stanowiska konsultantów są zajęte", to musisz
przejść przez całą serię pytań. Połączenie jest płatne tak jak
połączenie lokalne.
- na pomoc pod adresem serwis@chello.pl nie należy
zbytnio liczyć. Najczęściej po 2-3 dniach od wysłania maila dostanie
się informację o przyjęciu zgłoszenia (pod warunkiem, że w pierwszym mailu
podałeś/podałaś numer klienta UPC oraz numery MAC modemu), ale na jakieś dalsze efekty
nie należy bardzo liczyć (być może zależy to też od osoby, która maila
czyta?) co w konsekwencji sprowadza się do wykonania telefonu (patrz
wyżej). Z doświadczenia osób dzwoniących wynika, że osoby pracujące w HelpDesku nie znają
się kompletnie na tym co robią i do tego są często nieuprzejme. Dotyczy
to zarówno obsługi przez e-mail, jak i przez telefon.
- brak wpisów revDNS dla adresów IP przyznawanym
użytkownikom. Wcześniej był ten problem z pulą adresów 212.186.*, 81.18.*
oraz 83.144.*, która nie ma revDNSa i przez co jest czasami duży problem
z dostępem do różnych serwerów. Obecnie problem jeszcze czasami występuje z pulą 87.206.* i 87.207.*
- awarie łącza - ostatnio na szczęście się poprawiło,
ale kiedyś było to nagminne. Oczywiście nikt nie wiedział, co się dzieje,
żadnych informacji, itd. Teraz komunikaty są, ale zaraz po awarii są one usuwane
ze strony, żeby nie psuć ogólnego wrażenia (i pamiętaj aby kliknąć w nagłówek,
bo inaczej nie zobaczysz informacji o awariach).
- duże pingi - uciążliwe przy grach. Co prawda ja nie
gram przez sieć, ale nie będę cytował osób, które mają pingi po 200ms
i więcej (bo zamieszczanie niecenzuralnych słów na stronie może spotkać
się ze sprzeciwem) ;).
- ftp.chello.pl - nic tam prawie nie ma;
nie jest uaktualniany od miesięcy (jedynie co katalog 'games' jest z
2006 roku, a pozostałe to mają daty z 2002 i 2001 roku). Kurzem
już się pokrył i aż strach tam wejść ;)
- brak huba p2p
- mniejsze priorytety dla programów p2p - o tym już
była wzmianka. Szczegółowo problem jest opisany w dziale FAQ.
|