W tym dziale znajdują się często zadawane pytania przez użytkowników chello(internet w UPC) oraz informacje, które mogą się przydać również osobom chcącym założyć super szybki internet oferowany przez UPC. Częsć informacji może być nieaktualna lub dotyczyć starycz użytkowników.

Pytania:
  1. Co to jest alias pocztowy?
  2. Gdzie mogę założyć alias pocztowy?
  3. Gdzie mogę zmienić swoje hasło?
  4. Jaki jest mój login/hasło?
  5. Czy chello (UPC) blokuje porty?
  6. Czy chello (UPC) blokuje programy p2p?
  7. Czy mogę zamieścić swoją stronę www?
  8. Ile jeszcze danych mogę wgrać na WWW?
  9. Jak mogę wgrać swoją stronę www?
  10. Jak skonfigurować pocztę?
  11. Czy w chello jest limit pobieranych danych?
  12. Ile już pobrałem danych?
  13. Kiedy jest zerowany licznik pobranych danych?
  14. Zostałem przycięty mimo iż nie przekroczyłem limitu?!
  15. Co będzie jeśli przekroczę limit pobranych danych?
  16. Gdzie zgłosić awarię?
  17. Limit dotyczy ściągania czy wysyłania i ściągania razem?
  18. Czy jest jakiś hub p2p?
  19. Czy internet UPC jest u mnie dostępny?
  20. Gdzie znajdę jakie kanały telewizyjne i radiowe są w UPC?
  21. Jak ominąć limit pobranych danych?
  22. Nie mogę połączyć się ze stroną licznika!
  23. Nie mogę połączyć się ze stroną instalacji!
  24. Jak skontaktować się z UPC?

Odpowiedzi:
  1. Co to jest alias pocztowy?
    Alias (pocztowy) jest to druga nazwa dla konta pocztowego (nie można go używać ani w adresie strony www, ani jako nazwa użytkownika przy logowaniu) - jedynie do przesłania poczty.
    Czyli jeśli nazywam się Jan Iksiński i dotychczas miałem login: j.iksinski@upcpoczta.pl to mogę sobie założyć alias pocztowy: "jasiox" i podawać znajomym, aby pocztę przesyłali mi na adres: jasiox@upcpoczta.pl Taka poczta (zarówno z adresu j.iksinski@upcpoczta.pl jak i jasiox@upcpoczta.pl) będzie wówczas trafiała zawsze na jedno i to samo konto: j.iksiński@upcpoczta.pl
    Możesz mieć aż 5 różnych aliasów.
    Każdy alias musi mieć unikalną nazwę. Jeśli podany alias już istnieje na serwerze UPC, nie możesz go założyć - musisz podać inną unikalną nazwę.
    Ostatnia aktualizacja: 2010-05-10 17:30:52


  2. Gdzie mogę założyć alias pocztowy?
    Wejdź na stronę zarządzania kontem chello lub zarządzania kontem UPC.
    Podając login wpisz samo: i.nazwisko (bez "@chello.pl" lub "@upcpoczta.pl").
    Następnie z menu (już po zalogowaniu) wybierz opcję "zarządzanie aliasami".

    Uwaga: przy pierwszym logowaniu, system może zażądać zmiany aktualnego hasła. Niestety, aby kontynuować trzeba (niestety) przez to przejść. Jeśli ktoś nie chce zmieniać hasła (bo aktualne mu się podoba), to niech wpisze tymczasowo nowe, a następnie po zalogowaniu wybierze "zmiana hasła" i wpisze to, które miał dotychczas.
    Ostatnia aktualizacja: 2010-05-10 17:35:35


  3. Gdzie mogę zmienić swoje hasło?
    Wejdź na stronę zarządzanie kontem UPC.
    Po zalogowaniu wybierz opcję "zmiana hasła".
    Podając login wpisz samo: i.nazwisko (bez "@upcpoczta.pl")

    Uwaga: przy pierwszym logowaniu, system wymusza zmianę aktualnego hasła.
    Ostatnia aktualizacja: 2010-05-10 17:36:14


  4. Jaki jest mój login/hasło?
    Jeśli nie dostałeś tych informacji od osoby instalującej łącze (a powinieneś), to musisz skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta UPC.
    Ostatnia aktualizacja: 2010-05-10 17:40:36


  5. Czy chello (UPC) blokuje porty?
    Tak, jeśli chodzi o porty otoczenia sieciowego (netbios), czyli porty: TCP 139, 445 oraz porty UDP 137, 138.
    Nie są blokowane porty popularnych usług jak 80 (www), 25 (smtp), 110 (pop3), 143 (imap) i inne.

    Często pojawiają się głosy sprzeciwu - dlaczego porty netbios (odpowiedzialne za otoczenie sieciowe w systemie Windows) są blokowane... W pierwszej chwili wydaje się, iż jest to niepotrzebne. Ale jeśli zastanowimy się i pomyślimy o wszystkich wirusach, które rozprzestrzeniają się właśnie przez te porty - wówczas jest to bardzo duża zaleta i zwiększenie bezpieczeństwa komputerów w sieci.
    Ostatnia aktualizacja: 2010-05-10 17:47:19


  6. Czy chello (UPC) blokuje programy p2p?
    Nie ukrywam, że jest to kwestia sporna i nie ma tu jednoznacznej odpowiedzi.
    Przyczyn złego działania programów p2p może być kilka:
    - masz włączonego firewalla (95% wszystkich problemów!),
    - korzystasz z wolnego (zapchanego) trackera/huba,
    - ktoś pobiera od Ciebie z dużą szybkością pliki, przez co jest przycinane pobieranie (download),
    - osoba, od której pobierasz plik ma wolne (zapchane łącze lub nawet ogranicza prędkość wysyłania) i nie możesz szybciej ściągnąć,
    - zbyt mało plików udostępniasz (i osób je pobiera) abyś mógł szybciej ściągać - sporo programów to zlicza i na tej podstawie przydziela ci prędkość pobierania,
    - możesz mieć źle skonfigurowany program p2p,
    - możesz mieć duże opóźnienia i problemy ze parametrami łącza,
    - wreszcie UPC może przyznawać mniejszy priorytet dla programów p2p, aby www, ftp, poczta i inne usługi mogły działać szybciej.

    Nie są to jeszcze wszystkie powody. Jest ich więcej, ale nie sposób je tutaj wymienić.

    2 wskazówki dla użytkowników systemów Windows XP (szczególnie z SP2):
    1. Zdaję sobię sprawę czym jest firewall i jakie są jego wady i zalety używania. Jednak czasami jest on bardziej niebezpieczny (i przynosi więcej szkód niż korzyści). Dlatego proponuję wyłączyć go na kilkanaście dni i sprawdzić jak wówczas działają programy P2P.
    Dla firewalla wbudowanego w system, należy:
    a) dla SP1: Start, Ustawienia, Połączenia sieciowe, wybrać kartę sieciową z którą jest połączenie internetowe i prawym klawiszem myszy wybrać Właściwości. W zakładce Zaawansowane znajduje się opcja "Chroń mój komputer i moją sieć, ograniczając lub wykluczając dostęp do tego komputera z Internetu", którą należy odznaczyć.
    b) dla SP2: Start, Ustawienia, Panel sterowania, Centrum zabezpieczeń systemu Windows. Następnie kliknij opcję Zapora systemu Windows i wybierz opcję "Wyłącz (nie zalecane)".

    2. Druga rada dotyczy ilości jednoczesnych prób nawiązywania połączeń.
    Aby tą opcję zmienić jest kilka sposobów, ale najprostszy (tak mi się wydaje), to użycie programu XP-AntiSpy (do pobrania mirror 1, mirror 2, mirror 3). Należy wybrać z menu "Opcje specjalne", a następnie "Limit połączeń". W polu tekstowym należy wpisać ilość połączeń: 50 (domyślna wartość to 10) i kliknąć przycisk Zastosuj (Patch). Po zrestartowaniu systemu powinno być ok.

    Nie wysyłaj do nas maili z pytaniami typu "jak to przyspieszyć", "nie działa mi...", gdyż wszystkie takie wiadomości zostaną zignorowane.
    Ostatnia aktualizacja: 2005-03-24 09:38:19


  7. Czy mogę zamieścić swoją stronę www?
    Każdy użytkownik UPC/chello ma dostęp do strony www umieszczonej na serwerze UPC, o pojemności zgodnej z obowiązującymi parametrami usługi:
    pakiety 1, 2, 5 i 8 Mbps - pojemność konta www: 10MB
    pakiety 15 i 25 Mbps - pojemność konta www: 25MB
    pakiet 30 Mbps - pojemność konta www: 50MB
    pakiety 50 i 120 Mbps - pojemność konta www: 100MB

    Adres tej strony, to: http://members.upcpoczta.pl/i.nazwisko/ gdzie i.nazwisko jest loginem do konta UPC.

    Ale jest to "czysty" html - żadnych skryptów php, cgi, żadnych baz danych typu mysql itd.

    Aby wgrać na nią pliki należy zalogować się przez protokół ftp na serwer ftp://members.upcpoczta.pl ze swoim loginen i hasłem (Jaki jest mój login i hasło?).
    Aby strona działała poprawnie, musi zawierać ona plik o nazwie "index.html", który jest otwierany automatycznie po wejściu na stronę główną (pamiętaj, że wielkość liter ma znaczenie! Nazwa pliku index.html musi być napisana małymi literami).

    Ostatnia aktualizacja: 2010-05-10 17:56:46


  8. Ile jeszcze danych mogę wgrać na WWW?
    Dostęp do statystyki ilości plików na swojej stronie www oraz ich łącznej wielkości uzyskasz logując się do zarządzania kontem UPC, a następnie wybierając z menu opcję "przestrzeń dyskowa na Twoją stronę WWW".
    Jako login na tej stronie podajesz: i.nazwisko (bez "@upcpoczta.pl").

    Ostatnia aktualizacja: 2010-05-10 17:58:16


  9. Jak mogę wgrać swoją stronę www?
    Możesz to uczynić, logując się przez protokół ftp na adres: members.upcpoczta.pl.
    Jest kilka sposobów, oto 2 z nich:
    - w przeglądarce wpisujesz: ftp://members.upcpoczta.pl, następnie logujesz się ze swoim loginem i hasłem. Później musisz przeciągnąć do okna ftp pliki, które mają się znaleźć na stronie.
    - przy pomocy klienta ftp (zalecane), np: Total Commandera. Dokładny opis dostępny jest tutaj.
    Ostatnia aktualizacja: 2010-05-10 17:59:34


  10. Jak skonfigurować pocztę?
    Serwer poczty przychodzącej (POP3): pop.upcpoczta.pl (port standardowy - 110, można pominąć w konfiguracji)
    Serwer poczty wychodzącej SMTP: smtp.upcpoczta.pl (port 25)
    Login do poczty jaki należy podać, to: i.nazwisko@upcpoczta.pl (oczywiście i.nazwisko należy zamienić na swoje dane).
    Hasło powinieneś już sam znać (jeśli go nie znasz, przeczytaj to).
    UWAGA: ponieważ serwer UPC nie obsługuje połączeń szyfrowanych TLS/SSL oraz "bezpiecznego uwierzytelniania", dlatego nie należy zaznaczać tych opcji. Tym samym warto abyś wiedział, iż Twoja poczta nie jest bezpiecznie przesyłana przez Internet i może zostać odczytana przez nieupoważnioną osobę.

    Alternatywny sposób dostania się do swojej poczty przez przeglądarkę www: http://webmail.upcpoczta.pl
    Ostatnia aktualizacja: 2010-05-10 18:02:15


  11. Czy w chello jest limit pobieranych danych?
    Nie ma :)

    We wrześniu 2005 został wprowadzony pierwszy pakiet: chello ultra, w którym nie ma limitu pobranych danych.
    Od 1 grudnia 2006, w usłudze chello plus został zniesiony limit.
    Od 1 marca 2007, limit został zniesiony dla usług: light i classic.
    Od kwietnia 2009, limit został zniesiony dla wszystkich usług.
    Ostatnia aktualizacja: 2010-05-10 18:06:40


  12. Ile już pobrałem danych?
    Od września 2009 żadne usługi nie posiadają limitu transferu danych.

    Możesz to sprawdzić w każdej chwili (o ile tylko będzie działać strona na serwerze chello) pod adresem: http://licznik.upc.pl.
    Na dole tej strony jest również podany okres, za który są podawane informacje. Warto również, abyś zwrócił na niego uwagę (najczęściej z jednodniowym opóźnieniem).
    Jeśli chcesz móc sprawdzać swój limit na bieżąco, bez otwierania dodatkowych stron, to polecam programik chello info.

    Ostatnia aktualizacja: 2010-05-10 18:08:04


  13. Kiedy jest zerowany licznik pobranych danych?
    Od września 2009 żadne usługi nie posiadają limitu transferu danych.

    Najczęściej jest to robione około godziny 2-3 w nocy pierwszego dnia miesiąca. Jednak czasami się zdarza, że w późniejszych dniach może dopiero zostać wyzerowany.
    Ostatnia aktualizacja: 2010-05-10 18:08:35


  14. Zostałem przycięty mimo iż nie przekroczyłem limitu?!
    Zauważ, że licznik wskazuje stan pobranych i wysłanych danych najczęściej na dzień poprzedni.
    Czyli do dnia wczorajszego jeszcze mogłeś nie przekroczyć limitu.
    Ściągając później duże ilości danych możesz zostać przycięty w każdej chwili. A licznik dopiero następnego dnia pokaże jaką faktyczną wielkość danych pobrałeś.
    Ostatnia aktualizacja: 2004-11-19 00:09:48


  15. Co będzie jeśli przekroczę limit pobranych danych?
    Nic się nie stanie, ponieważ od września 2009 wszystkie limity zostały zniesione.

    Zauważysz to przede wszystkim po opieszałym działaniu internetu.
    Niezależnie od posiadanego pakietu chello łącze prędkość pobierania danych jest ograniczana do 32 kbps (czyli możesz maksymalnie pobierać z prędkością 4KB/s). Prędkość wysyłania pozostaje bez zmian.
    Normalne działanie łącza zostanie przywrócone od pierwszego dnia miesiąca.

    Ostatnia aktualizacja: 2010-05-10 18:09:51


  16. Gdzie zgłosić awarię?
    Skoro jesteś w stanie to przeczytać, to nie jest jeszcze aż tak źle ;)
    A na poważnie, to są 3 sposoby zgłaszania awarii:
    1. telefonicznie (kontakt), ale niestety musisz się uzbroić w anielską cierpliwość żeby przejść przez menu oraz aby doczekać się na połączenie (na ogół jest to kilka minut).
    Ale musisz również pamiętać, iż jest to jedyny sensowny (niestety) sposób zgłoszenia problemu. Połączenie jest płatne wg cennika operatora.
    2. mailem (o ile w ogóle działa Ci internet) na adres: serwis@upc.com.pl.
    Jednak drogą elektroniczną odpowiedź dostaniesz prawdopodobnie po kilku dniach (taki jest zazwyczaj średni czas odpowiedzi na maile).
    3. faksem - na numer: (32) 49 49 488.
    W obu przypadkach musisz odszukać swój numer klienta (taki numerek 7-cyfrowy), gdyż będziesz go musiał podać.

    Również polecam przed interwencją w UPC, zajrzeć na stronę komunikatów technicznych: http://komunikatyihd.upc.pl/wynik.php (UWAGA: aby rozwinąć listę komunikatów trzeba kliknąć na nazwie miasta!)

    Jeśli żadna z powyższych opcji nie odpowiada Ci, sprawdź inne możliwości kontaktu z UPC.
    Ostatnia aktualizacja: 2010-05-10 18:16:50


  17. Limit dotyczy ściągania czy wysyłania i ściągania razem?
    Limit dotyczy tylko i wyłącznie pobranych danych.
    Dane wysyłane nie są zaliczane do limitu.

  18. Czy jest jakiś hub p2p?
    Nie - w chello nie ma żadnego huba programów p2p (dc++, emule, itp).
    Również UPC nie wykazuje żadnego zainteresowania w tym kierunku, stąd nie należy spodziewać się zmian.

  19. Czy internet UPC jest u mnie dostępny?
    Dostępność usług UPC (telewizji, internetu, telefonu) należy sprawdzać pod adresem http://www.upc.pl/obsluga_klienta/jak_zamawiac/.

    Ostatnia aktualizacja: 2010-05-10 18:24:10


  20. Gdzie znajdę jakie kanały telewizyjne i radiowe są w UPC?
    Na stronie UPC można sprawdzić dostępność konkretnych kanałów telewizyjnych telewizji cyfrowej.
    Pod tym samym adresem jest również wykaz programów radiowych: Lista stacji radiowych.

    Jeśli posiadasz telewizję analogową, sprawdź wykaz kanałów w Twoim mieście.
    Ostatnia aktualizacja: 2010-05-10 18:29:45


  21. Jak ominąć limit pobranych danych?
    Nie ma potrzeby :)
    Dane przesyłane w sieci UPC nie są limitowane.

    Ostatnia aktualizacja: 2010-05-10 18:30:42


  22. Nie mogę połączyć się ze stroną licznika!
    Jeśli nie możesz połączyć się ze stroną licznika, może być to spowodowane następującymi warunkami:
    1. łączysz się przez proxy (zobacz jak prawidłowo skonfigurować proxy dla Twojej przeglądarki)
    2. to twój pierwszy dzień w chello i strona ma prawo nie działać (dane są wyświetlane z poprzedniego dnia)
    3. masz źle skonfigurowane połączenie sieciowe
    4. nastąpiła awaria po stronie UPC.

    Jeśli uważasz, że po Twojej stronie wszystko jest w porządku, poczekaj do jutra - być może to rzeczywiście awaria automatu.
    Ostatnia aktualizacja: 2005-09-21 17:09:36


  23. Nie mogę połączyć się ze stroną instalacji!
    Jeśli nie możesz połączyć się ze stroną instalacji, może być to spowodowane następującymi warunkami:
    1. łączysz się przez proxy (zobacz jak prawidłowo skonfigurować proxy dla Twojej przeglądarki)
    2. przekroczyłaś/łeś limit i masz przycięte łącze i zablokowaną możliwość reinstalacji usługi
    3. masz źle skonfigurowane połączenie sieciowe
    4. nastąpiła awaria po stronie UPC.

    Jeśli uważasz, że po Twojej stronie wszystko jest w porządku, poczekaj jakiś czas - być może rzeczywiście nastąpił problem po stronie UPC. Zawsze możesz go zgłosić kontaktując się z UPC.
    Ostatnia aktualizacja: 2010-05-10 18:34:30


  24. Jak skontaktować się z UPC?
    Jeśli dzwonisz z telefonu stacjonarnego:

    Ogólnopolskie Biuro Sprzedaży: 801 94 95 00
    Ogólnopolskie Biuro Obsługi Klienta: 801 94 94 80

    Jeśli dzwonisz z telefonu komórkowego:

    Ogólnopolskie Biuro Sprzedaży: (32) 4 94 95 00
    Ogólnopolskie Biuro Obsługi Klienta: (32) 4 94 94 80

    Ogólnopolskie Biuro Obsługi Klientów dla małych firm (usługi Biznes):
    - z telefonów stacjonarnych: 801 949 949
    - z telefonów komórkowych: (32) 4 94 99 49

    Opłata zgodna z cennikiem operatora sieci.

    Więcej możliwości kontaktowych znajdziesz na stronie UPC.
    Ostatnia aktualizacja: 2010-05-10 18:32:19


Jeśli masz pomysł na jakiś nowy artykuł, wyślij do nas maila lub odwiedź nas na IRCu i zapytaj.

Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów zawartych na tych stronach bez zgody autora surowo zabronione.
Hosting: Profesjonalne odzyskiwanie danych

Ostatnia aktualizacja strony: 09.10.2017