Z MediaSwiat:

Aktualności:

Pełne archiwum

[UPC] • Sowa na okładce Forbes-a czyli co nas czeka w przyszłym roku
2005-10-31 13:08:04 • napisany przez: Anna

   Na okładkę listopadowego magazynu "Forbes" trafił tym razem nie kto inny, jak tylko robiący w błyskawicznym tempie karierę wiceprezes UPC Polska, Marek Sowa. Oprócz przedstawienia sylwetki menadżera, jego barwnego życiorysu i osobowości, w artykule znalazło się wiele informacji, które powinny zainteresować abonentów UPC i wszystkich, którzy choć trochę interesują się rynkiem medialnym w Polsce.

Jedną z ciekawszych informacji jest to, że w październiku tego roku prawie dwa i pół miliona abonentów UPC w Holandii dostało pocztą paczkę z darmowym dekoderem umożliwiającym odbiór telewizji cyfrowej. Zazdroszcząc Holendrom, z przyjemnością czytamy dalej: "Bardzo prawdopodobne, że podobna rewolucja czeka milion polskich klientów UPC i to już w przyszłym roku. Jej inspiratorem i twarzą będzie Marek Sowa, wiceprezes UPC Polska.(...) Notowany na Nasdaq amerykański operator kablowy zamierza zainwestować w Europie Środkowo-Wschodniej około miliarda euro. Duża część tych pieniędzy ma trafić do Polski".
To dużo pieniędzy, nie nalezy jednak zapominać, że sam dekoder to wydatek rzędu 300-900zł (w zależności od modelu i możliwości). Ogromne pieniądze pochłonie także modernizacja sieci (dopiero przepustowość rzędu 12 Mbit/s będzie w stanie przesyłać do dekodera cyfrowego film o jakości DVD). Telewizja cyfrowa oznacza również wydatki dla widzów - cyfrowe nagrywarki z twardym dyskiem, zestawy głośników czy choćby lepsze telewizory.

"Bardzo prawdopodobne, że w Polsce będzie podobnie, jak w Holandii, która jest poletkiem doświadczalnym UPC przed cyfryzacją sieci w innych krajach. Część abonentów UPC dostanie prezent w postaci dekodera cyfrowego po to, aby przekonali się na własnej skórze, że chcą mieć dostęp do telewizji cyfrowej. Ale raczej nie wszyscy. Ci, którzy opłacają najtańszy abonament (około 300 tys. klientów), mogą obejść się smakiem."

W dalszej części artykułu zwrócono uwagę na to, że konkurencyjny Aster zaoferował już swoim abonentom telewizję cyfrową, choć w bardzo ubogim zakresie. Udostępnia bowiem jedynie około 20 kanałów cyfrowych, a telewizja na zyczenie (video on demand czy też pay-per-view) są niedostępne.
"Mówiąc o cyfrowej ofercie UPC, myślę docelowo o ponad stu kanałach, pakietach tematycznych i interaktywnych usługach"- zapewnia Marek Sowa. Oznaczałoby to osiągnięcie miażdżącej przewagi nad konkurencją. A jeśli o konkurencji mowa, to w artykule znalazła się niewielka wzmianka o tym, o czym od dawna huczy na rynku i co powoli staje się tajemnicą poliszynela: "nieoficjalnie mówi się m. in., że trwają rozmowy w sprawie zakupu przez UPC firmy Aster City".


Marek Sowa jest wiceprezesem UPC Polska. Jest także członkiem rady nadzorczej PTC (operator Era i Heyah), zasiada w radzie TKP (Canal+/Cyfra+). Jest szefem Polskiego Związku Pracodawców Prywatnych Mediów oraz zasiada w zarządach Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Komunikacji Kablowej, European Cable Communications Association w Brukseli i American Chamber of Commerce w Polsce.


Źródło: Forbes edycja polska, listopad 2005

 


Jeśli masz jakieś interesujące informację o chello lub pomysł na niusa, to wyślij do mnie maila

Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów zawartych na tych stronach bez zgody autora surowo zabronione.
Hosting: Profesjonalne odzyskiwanie danych

Ostatnia aktualizacja strony: 01.09.2023