Listy do Redakcji (ale nie do redakcji wortalu chelloPL ;) ), czyli listy i petycje wysyłane do wspaniałego chello i odpowiedzi na nie.
Na razie jest ich niewiele, ale mam nadzieję, że jeśli macie (bądź mieliście)
różne przejścia z HelpDeskiem to pomożecie uzupełnić ten dział oraz podzielić się z
resztą użytkowników istniejących i przyszłych? Jeśli tak, to wyślij mi
maila wraz z szczególowym opisem zaistniałej sytuacji.
Wszystko zaczęło się 26 lutego 2003 roku. Chodziło o to, że serwery DNS
chello (62.179.1.60 i 62.179.1.61) nie są w stanie przekształcić adresu
www.realvnc.com na adres IP...
2003-02-26
18:26
Witam,
juz po raz kolejny potrzebuje wejsc na strone http://www.realvnc.com/
i nie moge - pojawia sie komunikat, ze nie mozna znalezc serwera.
Z innych komputerow (w znaczeniu innych sieci internetowych) strona
uruchamia sie bez zadnych problemow za kazdym razem.
Czy mozna byloby prosic o dopisanie tego adresu do DNSa (bo domyslam
sie, ze w tym jest caly problem)?
Z gory dziekuje za rozwiazanie problemu
2003-03-01
11:56
Witam.
Juz po raz kolejny nie dostaje odpowiedzi na emaila. Czy mam rozumiec,
ze adres Service.Chello@upc.com.pl
juz nie istnieje (badz nikt na niego
nie odpowiada??)
Ponawiam swoje ostatnie pytanie:
[...]
2003-03-01
20:07
Szanowny Panie,
Bardzo nam przykro, lecz cały czas oczekujemy jeszcze na rozwiązanie
tego
problemu przez naszych administratorów z Amsterdamu.
Problem ten zgłosiliśmy 19 lutego 2003 roku, a nadal nie mamy odpowiedzi
dotyczącej rozwiązania problemu.
Jak tylko takową otrzymamy bezzwłocznie Pana o tym poinformujemy.
Z poważaniem,
Krzysztof Szymański
Dział Wsparcia Usług Internetowych
2003-07-09
19:09
Dobry wieczór,
Widzę, że to jednak coś bardzo poważnego.
W takim razie zwracam się z prośbą o pomoc w "ręcznym" dostaniu się na
tą stronę (a dokładniej - nawigacji po tej stronie).
Już sam na własną rękę dopisałem adres DNS serwera TPSA jako trzeci
nameserver. Strona http://www.realvnc.com otwiera się
poprawnie, ale jest dalszy problem, gdyż przy próbie kliknięcia na
dowolny link na tej stronie - nie otwiera jej.
Jak ten problem można obejść?
2003-07-14
09:14
Szanowny Panie,
Pana zgloszenie zostalo przekazane do dzialu monitorowania sieci w celu
wyjasnienia opisanego problemu.
Zgloszeniu nadano numer: TT 35931
--
Pozdrawiam,
Miroslaw Michalik
Dzial Wsparcia Uslug Internetowych
UPC Polska
2004-02-11 11:54
Szanowni Państwo,
Chciałbym się dowiedzieć jaki jest postęp w w/w sprawie (TT 35931)
zgłaszanej w lutym 2003 oraz ponawianej w lipcu 2003 (kiedy to
przydzielili Państwo jej numer).
To już prawie rok, a problem dalej jest nierozwiązany.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
2004-02-18 13:40
Szanowny Panie,
Analiza problemu wykonane przez dzial nadzoru sieci nie wykazuje aby
przyczyna problemu lezala po stronie sieci chello.
--
Pozdrawiam,
Miroslaw Michalik
Dzial Wsparcia Uslug Internetowych
UPC Polska
2004-02-21 11:14
W takim razie dlaczego
TYLKO nameserwery chello
w Polsce nie rozwiazuja poprawnie tego adresu? Kazdy inny nameserver
zwraca jego adres IP poprawnie.
Moze to Panstwa przekona, skoro sami Panstwo tego nie widza, badz nie
wiedza jak to sprawdzic:
host -a www.realvnc.com 62.179.1.60
Trying "www.realvnc.com"
;; connection timed out; no servers could be reached
host -a www.realvnc.com 62.179.1.61
Trying "www.realvnc.com"
Using domain server:
Name: 62.179.1.61
Address: 62.179.1.61#53
Aliases:
Host www.realvnc.com not found: 2(SERVFAIL)
Received 33 bytes from 62.179.1.61#53 in 27 ms
host -a www.realvnc.com ns01.chello.com
Trying "www.realvnc.com"
Using domain server:
Name: ns01.chello.com
Address: 212.83.64.138#53
Aliases:
;; ANSWER SECTION:
www.realvnc.com.
84071 IN
A 213.239.45.162
;; AUTHORITY SECTION:
realvnc.com.
84071 IN
NS ultra24.uk2net.net.
realvnc.com.
84071 IN
NS ultra23.uk2net.net.
;; ADDITIONAL SECTION:
ultra23.uk2net.net. 83391
IN A
212.4.208.123
ultra24.uk2net.net. 83391
IN A
212.4.208.124
Received 135 bytes from 194.204.159.1#53 in 29 ms
Polecenia wydawane sa pogrubione, a odpowiedzi serwerow pochylone aby
bylo to bardziej czytelne.
Innych przypadkow moglbym podawac jeszcze setki, ale sadze, ze powyzej
jest wystarczajacy dowod tego, iz TYLKO serwery dns chello w Polsce nie
dzialaja (nawet dns z chello.com udzielil poprawnej odpowiedzi).
Jesli chodzi o serwer 62.179.1.60, to wcale nie jest to ani blad w
polaczeniu z serwerem, gdyz inne zapytania rozwiazuje poprawnie (np: o
adres www.chello.pl, www.onet.pl itd).
W dalszym ciagu czekam na rozwiazanie powyzszego problemu i jestem
mocno zdziwiony, ze klienci musza Panstwu mowic co i w jaki sposob
nalezy sprawdzic, gdyz Panstwa specjalisci nie wiedza (badz nie chca)
tego zrobic.
2004-02-25 08:32
Szanowny Panie,
Pana zgloszenie zostalo ponownie przekazane do dzialu nadzoru sieci w
celu
wyjasnienia opisanego problemu.
Zgloszeniu nadano numer: TT 46848
Prosimy o powoływanie się na ten numer podczas dalszej
korespondencji z
nasza firma.
Postaramy sie aby zgloszony przez Pana problem zostal jak najszybciej
rozwiazany.
--
Pozdrawiam,
Miroslaw Michalik
Dzial Wsparcia Uslug Internetowych
UPC Polska
2004-03-27 13:09
Dzien dobry,
Chcialem sie dowiedziec, czy sa jakies postepy w ponizej opisanym
problemie z Panstwa strony?
Bo z mojej, to dalej nic sie nie zmienilo: host -a www.realvnc.com 62.179.1.60 Trying "www.realvnc.com"
;; connection timed out; no servers could be reached host -a www.realvnc.com 62.179.1.60 Trying "www.realvnc.com"
;; connection timed out; no servers could be reached host -a www.realvnc.com 62.179.1.61 Trying "www.realvnc.com"
;; connection timed out; no servers could be reached
Serwer DNS dla zapytania o www.wp.pl zwraca poprawna odpowiedz: host -a www.wp.pl 62.179.1.61 Trying "www.wp.pl"
Using domain server:
Name: 62.179.1.61
Address: 62.179.1.61#53
Aliases:
;; ANSWER SECTION:
www.wp.pl.
900 IN
A 212.77.100.101
;; AUTHORITY SECTION:
wp.pl.
900 IN
NS ns1.wp.pl.
wp.pl.
900 IN
NS ns2.wp.pl.
wp.pl.
900 IN
NS dns.task.gda.pl.
Received 106 bytes from 62.179.1.61#53 in 45 ms
Pozdrawiam i czekam na odpowiedz.
2004-03-29 15:30
Szanowny
Panie
Pragnę Pana poinformować, że opisywany przez Pana problem jest obecnie
sprawdzany przez administratorów serwera DNS. Proszę o wykazanie
cierpliwości.
Z poważaniem
Mariusz Cisowski, CCNA
Dział wsparcia usług internetowych
PS: Ciekawe jest to, że Panu nawet nie
chciało
się wysilić, tylko zrobił ctrl+c, ctrl+v swojej odpowiedzi od razu do
dwoch maili...
2004-04-14 21:43
Szanowny Panie,
Czy cos juz wiadomo dlaczego nadal nie dziala poprawnie rozwiazywanie
adresu www.realvnc.com na adres IP przez
serwery dns chello? host -a www.realvnc.com 62.179.1.60 Trying "www.realvnc.com"
;; connection timed out; no servers could be reached host -a www.realvnc.com 62.179.1.61 Trying "www.realvnc.com"
;; connection timed out; no servers could be reached
Potrzebuje pobierac uaktualnienia programu udostepniane na tej
witrynie, natomiast od ponad 14 miesiecy nie moge tego zrobic, bo jest
ona przez Panstwa serwery blokowana.
2004-04-16 21:57
Szanowny Panie
Opisywany przez pana problem został przekazany do działu monitoringu
sieci i jest w trakcie rozwiązywania.
Z poważaniem
Mariusz Cisowski, CCNA
Dział wsparcia usług internetowych
2004-06-15 14:38
Witam,
Czy cos sie zmienilo w dziale monitoringu sieci, co dotyczyloby tej
sprawy?
Oba serwery DNS jak nie rozwiazywaly nazwy www.realvnc.com,
tak dalej nie rozwiazuja...
Czy jest jakakolwiek szansa, ze w ciagu kolejnego roku cos sie w tej
sprawie zmieni? Bo juz zaczynam miec coraz wieksze watpliwosci, czy
ktokolwiek w chello (bez roznicy czy w Polsce, czy w Amsterdamie) zna
sie na tej sprawie
Pozdrawiam
2004-06-22 09:41
Szanowny Panie
Opisywany przez pana problem jest w dalszym ciągu sprawdzany. Uprzejmie
proszę o wykazanie cierpliwości.
Z poważaniem
Dział wsparcia usług internetowych
Komentarza do tego nie dodam, bo każdy umie wyciągnąć z tego wnioski -
zaznaczę tylko, że do dnia 29 czerwca
2004
problem ten nie został rozwiązany...
PS: z emaili wynika, że na razie tylko sprawdzają czy problem występuje
(co już zostało im udowodnione). Ciekawe ile później będą go naprawiać
:)
Z kolei ta korespondencja z chello rozpoczęła się 04 marca 2004 roku.
Powodem było otrzymanie adresu IP z nowej puli: 83.144.* ...
2004-03-04
08:10
Zauważyłem, że nie ma
połączenia z internetem. Zacząłem od zrestartowania modemu (IP wówczas
miałem jeszcze z puli 62.179.)
Ponieważ restart nic nie pomógł, więc postanowiłem iż ponownie
zarejestruje modem - został mi przydzielony adres z puli 83.
Nie słyszałem wcześniej o takich adresach w sieci chello, dlatego
chciałem sprawdzić jak chodzi net:
- na "dzień dobry" przeglądarka odmówiła posłuszeństwa -
połączenie z serwerem proxy w3cache.icm.edu.pl (który był ustawiony)
zostało odrzucone: "Dostęp zabroniony". Oczywiście już się na sam
początek dnia ucieszyłem z tego - no ale po wyłączeniu proxy próbuje
otworzyć pierwszą lepszą stronę...
- strona oczywiście się po kilkudziesięciu sekundach załadowała.
Ponieważ uznałem, iż to trochę za długo
- postanowiłem "zapingować" jakiegoś hosta - pierwsza była WP -
przy 30% strat w pakietach oraz dużych czasach odpowiedzi krew mnie
zalała; kolejna próba - Onet - na szczęscie nie było z nim większych
problemów, ale za to kolejne hosty zaczęły odpowiadać na ping po
300-2000ms.
- no to wejde na IRCa sobie pomyślałem - a on mi: Unauthorized
connection i wówczas zauważyłem, że mój adres IP nie ma revDNSa :(
- strona licznik.upc.pl też nie działa
2004-03-04
08:28
Nie wytrzymałem - uznałem,
że czas zadzwonić do UPC (mailem to otrzymałbym jak zwykle odpowiedź po
kilku dniach, więc 9480 powinno być szybciej):
- po 8 minutach czekania i usłyszenia miłego głosu Pani, zaczynam
tłumaczyć jaki jest problem - w końcu Pani mi przerywa i mówi, że obok
jest kolega i może on będzie w stanie mi pomóc.
- kolejne 6 minut czekania na odebranie, zgłasza się Pan
(niestety nie pamiętam nazwiska)
- zaczynam tłumaczyć wszystko od początku, że w nocy zmienił się
adres IP i nic nie chce działać (podaje powyższe przykłady co jest źle)
i pytam się, czy można prosić o przyznanie jakiegoś adresu z innej puli
niż 81.18. i 83.
- w końcu Pan prosi abym zaczął pingować różne hosty - nawet przy
jednym jak miałem czas odpowiedzi około 100ms, to usłyszałem "to i tak
lepiej niż tutaj u mnie", jednak nie bardzo mnie to pocieszyło
- konsultant stwierdził, iż nie jest w stanie mi dalej pomóc,
gdyż faktycznie problem występuje po stronie chello i prosi abym
przesłał mailem na adres serwis@chello.pl kilka przykładowych hostów, z
którymi są problemy. Oczywiście zmienić mi na normalny adresu IP też
nie może, gdyż nie ma takiej możliwości.
- na pytanie moje, czy mam się powołać w mailu na jakiś numer
zgłoszenia, usłyszałem: "to w takim razie poczeka Pan jeszcze, to
przydzielę go" - odniosłem wrażenie, że gdybym o niego nie poprosił, to
po zgłoszeniu nie byłoby nawet żadnego śladu...
- na koniec usłyszałem, że "ja już tutaj uzupełnię opis
problemu", dlatego podziękowałem za rozmowę (chyba za brak pomocy) i
się rozłączyłem.
2004-03-04
15:26
Ponieważ musiałem wyjść z
domu, dlatego po powrocie zebrałem kilka (dokładnie 7 hostów)
odpowiedzi na pingi, trasy pakietów i wysłałem do chello:
W nawiazaniu do rozmowy telefonicznej, przesylam materialy do dalszej
Panstwa analizy jednoczesnie czekajac na rozwiazanie blednego dzialania
sieci i niemozliwosci przegladania stron www oraz korzystania z
niektorych ogolnodostepnych serwerow.
W przypadku rozwiazania i poprawienia zgloszonych problemow prosze o
poinformowanie mailem.
Oraz krotki opis zawartosci archiwum (ping_traceroute.zip):
katalogi zawieraja odpowiednie polecenia dla sprawdzanych hostow (kazde
w osobnym pliku).
Hosty:
80.54.236.132 - bardzo duzy ping, straty pakietow
aonet.pl - duzy ping
dop.gdansk.pl - duze straty pakietow, duzy ping
mushelka.pjwstk.edu.pl - srednio duze pingi
tpsa.pl - pingi... o czasie losowym?? od 8ms do 124ms
www.pjwstk.edu.pl - srednio duze pingi, duze straty pakietow
xdsl-1228.wroclaw.dialog.net.pl - bardzo duzy ping, duze straty pakietow
Sa to oczwiscie wybiurczo wybrane hosty, a takich jest duzo, duzo
wiecej. Ale chodzilo (Panu, z ktorym rozmawialem telefonicznie) o 2
przykladowe adresy.
2004-03-08
16:37
Szanowny Panie,
Przeslane przez Pana wyniki testow nie wskazuja na wystepowanie
niepokojacych opoznien w obrebie sieci chello. Pojawiajace sie
opoznienia
wystepuja w przypadku routerow, ktorymi chello nie zarzadza. Oznacza to
iz
jakiekolwiek dzialania, ktore moga byc podjete w takiej sytuacja sa
zalezne
od dzialania firm, na ktore chello nie ma bezposredniego wplywu.
Prosze o informacjae czy opisana sytuacja ma rowniez miejsce w przypadku
serwerow takich jak: www.onet.pl, www.wp.p, www.gazeta.pl,
www.interia.pl
--
Pozdrawiam,
Miroslaw Michalik
Dzial Wsparcia Uslug Internetowych
UPC Polska
2004-03-08 18:09
Prosze Pana,
Ja jestem czlowiekiem powaznym. Rozmawialem z przedstawicielem Panstwa
dzialu technicznego i on w rozmowie telefonicznej potwierdzil, ze
problem wystepuje po stronie chello (na tej puli 83. oraz na puli
81.18.). Pan probuje powiedziec, ze to nie jest Wasz problem.
Problemy zgloszone w rozmowie telefonicznej dalej wystepuja (mailem
zostaly tylko podane hosty, do ktorych sa najwieksze opoznienia na
wyrazna prosbe). Jeszcze raz podkresle, ze przegladanie wielu stron
jest nie mozliwe (z powodu braku do nich dostepu - "dostep zabroniony")
i jesli te problemy nie zostana usuniete, to przekaze sprawe do Pana
przelozonych.
2004-03-10 21:05
Szanowny Panie,
Pragne Pana zapewnic iz dokladamy wszelkich staran, aby zgloszany przez
Pana
problemy zostal jak najwnikliwiej przeanalizowane.
Dzial monitorowania sieci wykazal iz opisane przez Pana problemy nie
powinny
wystepowac.
Jesli jednak jest inaczej prosze tez o przeslanie kopii komunikatow
bledu,
ktorw pojwiaja sie w momencie podjecia proby laczenia sie ze
wspomnianymi
serwisami.
Odnoszac sie do przeslanych przez Pana w poprzednim liscie testow pragne
zauwazyc iz najwieksze opoznenia badz tez calkowita utrata komunikacji
pojawia sie na routerach nie nalezacych do sieci chello, przykladowo:
++++++++++
8 pw-r1-at0-0-0-1.warman.nask.pl (148.81.253.114) 54.939
ms 10.602 ms
12.706 ms
9 * * *
++++++++++
++++++++++
5 193.110.122.2 (193.110.122.2) 8.556 ms 8.968
ms 9.982 ms
6 * * *
++++++++++
++++++++++
7 pw-r1-at0-0-0-1.warman.nask.pl (148.81.253.114)
31.136 ms 25.431 ms
14.471 ms
8 * * *
...
++++++++++
++++++++++
5 c1-s0-0-104.gru.gdansk.supermedia.pl (212.75.100.46)
213.154 ms 183.251
ms 183.588 ms
6 poczta-gw.gda.supermedia.pl (212.180.133.137)
364.760 ms 335.502 ms *
7 dop.gdansk.pl (212.180.133.138) 294.123 ms
245.758 ms 271.207 ms
++++++++++
++++++++++
6 intraco-r1.man.polbox.pl (213.241.0.250) 92.375 ms
93.805 ms 88.261 ms
7 fe0-0.int-r6.warszawa.sint.pl (213.241.3.7) 116.533
ms 92.807 ms
102.185 ms
8 aonet.pl (213.241.23.70) 254.717 ms 105.370
ms 119.985 ms
++++++++++
Przeslane przez Pana testy nie wskazuja na wystepowanie problemow w
obrebie
sieci chello. Jednoczesne pragne Pana zapewnic iz Pana zgloszenie
zostanie
ponownie przeanalizowane.
--
Pozdrawiam,
Miroslaw Michalik
Dzial Wsparcia Uslug Internetowych
UPC Polska
2004-03-12 15:53
W takim razie zeby juz nie
wprowadzac zamieszania z tymi duzymi czasami, to konkretne przyklady:
traceroute to 80.54.107.56 (80.54.107.56), 30 hops max, 38 byte packets
1 10.132.192.1 (10.132.192.1) 36.028 ms 25.346
ms 33.415 ms
2 * * *
3 z-atman-tpnet.upc.pl (193.111.36.149) 76.108 ms
175.729 ms 247.093 ms
4 * z-atman.tpnet.pl (194.204.176.121) 11.732 ms
23.576 ms
[...] (reszta wycieta jako mniej istotna)
No ale zeby daleko nie odbiegac od sieci chello:
+++++
PING chello062179092099.chello.pl (62.179.92.99) 56(84) bytes of data.
64 bytes from chello062179092099.chello.pl (62.179.92.99): icmp_seq=1
ttl=123 time=40.8 ms
64 bytes from chello062179092099.chello.pl (62.179.92.99): icmp_seq=2
ttl=123 time=40.6 ms
64 bytes from chello062179092099.chello.pl (62.179.92.99): icmp_seq=3
ttl=123 time=36.4 ms
64 bytes from chello062179092099.chello.pl (62.179.92.99): icmp_seq=4
ttl=123 time=38.3 ms
64 bytes from chello062179092099.chello.pl (62.179.92.99): icmp_seq=5
ttl=123 time=36.8 ms
traceroute to chello062179092099.chello.pl (62.179.92.99), 30 hops max,
38 byte packets
1 10.132.192.1 (10.132.192.1) 52.687 ms 76.147
ms 34.933 ms
2 * * *
3 * * *
4 * * *
5 * * *
6 chello062179092099.chello.pl (62.179.92.99) 41.410
ms 115.877 ms 57.857 ms
+++++
traceroute to chello212186146051.chello.pl (212.186.146.51), 30 hops
max, 38 byte packets
1 10.132.192.1 (10.132.192.1) 23.335 ms 28.483
ms 30.493 ms
2 * * *
3 chello212186146051.chello.pl (212.186.146.51) 64.875
ms 25.687 ms 62.764 ms
+++++
traceroute to chello062179054056.chello.pl (62.179.54.56), 30 hops max,
38 byte packets
1 10.132.192.1 (10.132.192.1) 12.552 ms 40.458
ms 35.657 ms
2 * * *
3 * * *
4 * * *
5 * * *
6 * * *
7 * * *
8 * * *
[...] i tak az do konca
+++++
Ponadto dalej nie mam odpowiedzi (co jest pomijane milczeniem),
dlaczego:
1. nie dziala revDNS
2. dlaczego nie dziala w3cache.icm.edu.pl (to co wspominalem juz ze
Access denied)
3. dlaczego nie dziala licznik?
4. lublin.irc.pl (warszawa.irc.pl w tej chwili nie dziala, ale jest
dokladnie to samo)
Connecting to port 6667 of server lublin.irc.pl [refnum 0]
Closing Link: Jacek[jacek@83.144.xx.xx] (Unauthorized connection)
Connection closed from lublin.irc.pl: Success
Moge tak wymieniac jeszcze dluzej, ale sadze, ze to nie ma sensu.
Sa to ewidentnie problemy (wszystkie) zwiazane z nowym adresem IP i
lezace po stronie chello - do dnia 03.03.2004 (wlacznie) wszystko
dzialalo poprawnie.
Wszystkie informacje zostaly zebrane w dniu dzisiejszym miedzy 15:15 a
15:45.
PS: dobrze byloby aby zglaszane problemy nie tylko byly analizowane,
ale rowniez i usuwane (ze juz nie wspomne o zgloszeniu TT 35931,
ktorego nie sa Panstwo, ani administratorzy z Amsterdamu w stanie
rozwiazac od ponad juz roku)
Proponuję zwrócić uwagę na już pierwszy "hop", czyli host do którego
dochodzi pakiet i czas odpowiedzi - zwykle były to czasy rzędu <10ms
2004-03-18 12:52
Szanowny Panie!
Przesłąne przez Pana testy nie wskazują na jakiekolwiek
nieprawidłowości w
sieci chello z wyjątkiem
3 z-atman-tpnet.upc.pl (193.111.36.149) 76.108 ms
175.729 ms 247.093 ms
co postaram się wyjaśnić w jak najkrótszym terminie. Faktycznie nie
widzę
revDNS, i przekażę administratorom do sprawdzenia tą sprawę. Serwer
proxy o
którym Pan pisze nie jest naszym serwerem i nie zaleca się stosowania
żadnych dodatkowych serwerów proxy w naszej sieci. Sprawa IRC'a
też jest
wyjaśniana i może mieć to związek z Pańskim adresem IP.
Jeżeli w ciągu kilku dni nie zauważy Pan poprawy sytuacji, proszę o
kontakt.
Z poważaniem
______________________________________________
Roman Dróżdż, CCNAR
Dział Wsparcia Usług Internetowych
UPC Polska
2004-03-18 18:46
To mam jeszcze prosbe (bo
widocznie nie
zauwazyli tego Panstwo), na duzo za duze czasy juz na pierwszym hopie -
wahajace sie miedzy 30-70ms! Dotychczas na poprzednim adresie IP z puli
62.179. nie przekraczaly one 10ms - to chyba tez ma wplyw na dzialanie
sieci, skoro juz na pierwszym napotkanym serwerze sa az tak duze
opoznienia.
W kazdym razie czekam w dalszym ciagu z nadzieja, ze zglaszane przeze
mnie problemy zostana usuniete.
2004-03-19 18:16
Szanowny Panie!
Sprawa została przekazana inżynierom w Amsterdamie w celu weryfikacji i
naprawy problemu. Uprzejmie proszę o jeszcze trochę cierpliwości. W
ciągu
kilku dni sytuacja powinna się unormować.
Z poważaniem
______________________________________________
Roman Dróżdż, CCNAR
Dział Wsparcia Usług Internetowych
UPC Polska
2004-03-22 południe
Okazało się, że internet
przestał działać.
Adres jest pobierany z serwera DHCP chello, po czym po 15 sekundach
polaczenie jest zrywane przez chello. Próbowałem tak kilkanaście razy i
w końcu udało mi się przerejestrować jeszcze raz modem.
Jednak rezulatatu to nie przyniosło - połączenie dalej po kilkunastu
sekundach było zrywane.
Dzwonie
telefonicznie do kochanego "help"desku...
Po kilku minutach czekania odbiera Pani i prosi mnie o potwierdzenie,
czy wszystkie dane które mają zapisane się zgadzają (włącznie ze
wszystkimi trzema telefonami, które mają do mnie) :/
W końcu Pani podziękowała i powiedziała, że mnie przełącza do technika.
Zaczynam tłumaczyć co się dzieje. W końcu Pan prosi abym odłączył modem
od komputera i po 2 minutach modem zaczyna działać poprawnie. W między
czasie widać było na modemie, że jakaś komunikacja była, bo modem
zaczął mrugać jak szalony ;)
Niestety - coś zerwało połączenie nagle i musiałem jeszcze raz dzwonić.
Ostatecznie dokończyłem z Panem, z którym rozmawiałem poprzednio
rozmowę. Przy okazji postanowiłem się zapytać co się dzieje z obydwoma
sprawami - nic nie usłyszałem czego bym nie wiedział.
Czyli nic nie zostało zrobione.
2004-03-27 13:04
Witam ponownie,
Chcialbym sie dowiedziec czy jest jakikolwiek postep w tej sprawie?
Dzwonilem do Panstwa w poniedzialek (tj. 22.03.2004) jednak nikt nic
nie wiedzial jeszcze w tej sprawie.
Czy cos sie moze od tej pory zmienilo?
Ja od siebie jeszcze tylko dodam, ze wszystkie problemy (revDNS, irc,
licznik, ...) w dalszym ciagu sa nierozwiazane.
Az boje sie otrzymac znowu ta sama odpowiedz, ze nic nie zostalo
zrobione w tej sprawie.
2004-03-29 15:29
Szanowny Panie
Pragnę Pana poinformować, że opisywany przez Pana problem jest obecnie
sprawdzany przez administratorów serwera DNS. Proszę o wykazanie
cierpliwości.
Z poważaniem
Mariusz Cisowski, CCNA
Dział wsparcia usług internetowych
PS: Ciekawe jest to, że Panu nawet nie
chciało się wysilić, tylko zrobił ctrl+c, ctrl+v swojej odpowiedzi od
razu do dwoch maili... Tylko pogratulowac.
2004-03-31 10:33
Dzien dobry,
W takim razie bede czekal na informacje - w razie braku odpowiedzi,
postaram sie przypomniec za tydzien.
Mam natomiast kolejny problem, bo juz od kilku dni nie dziala whois.
Byc moze od razu za jednym zamachem administratorzy serwera DNS mogliby
i to sprawdzic (o ile to rowniez jest problem z ich dziedziny)?
Odpytywanie bazy whois z mojego komputera: whois 82.210.154.4 Timeout. whois 83.144.75.2 Timeout.
Sprawdzenie bazy z innego komputera w sieci: whois 82.210.154.4 [Querying whois.ripe.net]
[whois.ripe.net]
% This is the RIPE Whois server.
% The objects are in RPSL format.
%
% Rights restricted by copyright.
% See http://www.ripe.net/ripencc/pub-services/db/copyright.html
OrgName: RIPE Network Coordination Centre
OrgID: RIPE
Address: Singel 258
Address: 1016 AB
City: Amsterdam
StateProv:
PostalCode:
Country: NL [...]
Pozdrawiam,
2004-04-01 12:24
Szanowny Panie!
Prawdopodobnie te sprawy są ze sobą powiązane. Proszę o jeszcze trochę
cierpliwości - odpowiedni dział pracuje nad usunięciem opisanych
niedogodności.
Z poważaniem
______________________________________________
Roman Dróżdż, CCNA®
Dział Wsparcia Usług Internetowych
UPC Polska
2004-04-14 21:38
Witam,
Chcialbym sie dowiedziec, czy cos zostalo zrobione z trwajacymi juz od
ponad miesiaca problemami?
Mialem sie odezwac po okolo tygodniu, ale poniewaz ani wczesniej, ani
do dzis problemy nie zostaly rozwiazane, dlatego ponawiam dzis pytania
(nie chcialem byc natretnym i chcialem dac Panstwu troche czasu, o
ktory byla prosba):
1. dlaczego w dalszym ciagu nie dziala proxy w3cache.icm.edu.pl (Dostep
zabroniony)?
Moze jak napisze dlaczego jest to dla mnie tak wazne, to w koncu sie
Panstwo do niego przekonaja (wget, to taki program do pobierania plikow
z www oraz ftp):
Wynik bez zadnego proxy:
wget -c
--proxy=off \
http://download.microsoft.com/download/c/c/d/ccd9f9e1-0383-46d4-8479-8abe6db49db6/\
OfficeXpSp3-kb832671-fullfile-plk.exe
--20:41:17--
http://download.microsoft.com/download/c/c/d/ccd9f9e1-0383-46d4-8479-8abe6db49db6/\
OfficeXpSp3-kb832671-fullfile-plk.exe
=>
`OfficeXpSp3-kb832671-fullfile-plk.exe'
Translacja download.microsoft.com... 63.209.70.254
Łączenie się z download.microsoft.com[63.209.70.254]:80... połączono.
Żądanie HTTP wysłano, oczekiwanie na odpowiedź... 206 Partial Content
Długość: 60,597,800 (60,507,337 do końca) [application/octet-stream]
0%
[
] 128,787 4.90K/s ETA
3:25:53
Wynik z proxy.chello.pl (troszke lepiej, ale nadal transfer tragiczny -
8KB/s):
wget -c
--proxy=on \
http://download.microsoft.com/download/c/c/d/ccd9f9e1-0383-46d4-8479-8abe6db49db6/\
OfficeXpSp3-kb832671-fullfile-plk.exe
--20:41:42--
http://download.microsoft.com/download/c/c/d/ccd9f9e1-0383-46d4-8479-8abe6db49db6/\
OfficeXpSp3-kb832671-fullfile-plk.exe
=>
`OfficeXpSp3-kb832671-fullfile-plk.exe'
Translacja proxy.chello.pl... 62.179.0.14, 62.179.0.13
Łączenie się z proxy.chello.pl[62.179.0.14]:8080... połączono.
Żądanie Proxy wysłano, oczekiwanie na odpowiedź... 206 Partial Content
Długość: 60,597,800 (60,466,377 do końca) [application/octet-stream]
1%
[>
] 620,295 8.06K/s ETA
2:31:27
Wynik z proxy w3cache.icm.edu.pl (utworzony tunel do innego hosta, bo z
IP 83.144.* jest on blokowany):
wget -c
--proxy=on \
http://download.microsoft.com/download/c/c/d/ccd9f9e1-0383-46d4-8479-8abe6db49db6/\
OfficeXpSp3-kb832671-fullfile-plk.exe
--20:43:11--
http://download.microsoft.com/download/c/c/d/ccd9f9e1-0383-46d4-8479-8abe6db49db6/\
OfficeXpSp3-kb832671-fullfile-plk.exe
=>
`OfficeXpSp3-kb832671-fullfile-plk.exe'
Translacja w3cache.icm.edu.pl... 193.219.28.146, 193.219.28.144
Łączenie się z w3cache.icm.edu.pl[193.219.28.146]:8080... połączono.
Żądanie Proxy wysłano, oczekiwanie na odpowiedź... 206 Partial Content
Długość: 60,597,800 (59,977,505 do końca) [application/x-msdownload]
10%
[+========>
] 6,596,359 60.11K/s ETA 15:08
2. dlaczego nie dziala licznik pobranych danych na Panstwa stronie?
Chcialbym wiedziec jaki jest stan jego i ile moge jeszcze pobrac danych.
3. w dalszym ciagu nie dziala 'whois': whois 82.210.154.4 Timeout. whois 83.144.75.2 Timeout. Te same polecenia na innych hostach dzialaja poprawnie.
4. Dlaczego nie dzialaja polaczenia z hostami krakow.irc.pl oraz
wroclaw.irc.pl
Z mojego lacza (chello): telnet krakow.irc.pl 6667 Trying 149.156.124.222...
telnet: connect to address 149.156.124.222: Connection refused telnet wroclaw.irc.pl 6667 Trying 156.17.114.189...
telnet: connect to address 156.17.114.189: No route to host
Z lacza innego providera: telnet krakow.irc.pl 6667 Trying 149.156.124.222...
Connected to krakow.irc.pl.
Escape character is '^]'.
:krakow.irc.pl 020 * :Please wait while we process your connection. ERROR :Closing Link: [jacek@xxx.xxx.xxx.xxx] (Ping
timeout)
Connection closed. telnet wroclaw.irc.pl 6667 Trying 156.17.114.189...
Connected to wroclaw.irc.pl.
Escape character is '^]'.
ERROR :Closing Link: [jacek@xxx.xxx.xxx.xxx] (Ping
timeout)
Connection closed by foreign host.
PS: jednoczesnie dziekuje za dzialajacy juz revdns dla adresu IP
(szkoda tylko, ze po miesiacu prosb i kilkunastu zgloszeniach).
Pozdrawiam i czekam na informacje,
2004-04-20 10:44
Szanowny Panie,
Pana zgloszenie zostalo ponownie przekazane do dzialu nadzoru sieci w
celu
wyjasnienia opisanego problemu.
Zgloszeniu nadano numer: TT 49111
Prosimy o powoływanie się na ten numer podczas dalszej
korespondencji z
nasza firma.
Postaramy sie aby zgloszony przez Pana problem zostal jak najszybciej
rozwiazany.
Za wszelkie niedogodnosci zwiazane z korzystaniem z uslugi chello,
chcialbym
przeprosic w imieniu firmy UPC.
--
Pozdrawiam,
Miroslaw Michalik
Dzial Wsparcia Uslug Internetowych
UPC Polska
Wygląda na to, że z dniem 24 maja 2004 sprawa wreszcie została
rozwiązana. Niestety - nie obyło się jeszcze od kilku interwencji
telefonicznych w maju.
Dodatkowo został wymieniony modem na inny egzemplarz. Jednocześnie z
wymianą modemu zmieniła mi się pula adresu IP z 83.144. na 212.186,
więc nie wiem dokładnie co było przyczyną ustąpienia problemów.
Ponadto sprawy z połączeniem z serwerami IRC chello nie było w stanie
rozwiązać i dopiero po rozmowie z IRC Operatorem (któremu serdecznie
dziękuję) udało mi się wreszcie nawiązać połączenie.
Ale nie jest to pierwszy przykład, że chello zależy przede wszystkim na
tym, aby zwabić klienta,
a później... ehhh
Oczywiście sprawa była również przekazana wyżej do dyrekcji UPC w
Katowicach
z załączeniem wszystkich
powyższych wypowiedzi dnia 29.03.2004.
Dopiero dnia 22 czerwca z Katowic została wysłana odpowiedź na mój list
(tylko dlaczego po prawie 3 miesiącach??). Według regulaminu UPC
powinienem odpowiedź otrzymać najpóźniej w terminie 30 dni.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów zawartych na tych stronach bez zgody autora surowo zabronione. Hosting: Profesjonalne odzyskiwanie danych